niedziela, 23 listopada 2014

OBYWATEL PISZCZYK TU BYŁ




Kilka dni temu oglądałem - jednym okiem, bo ileż razy można... - film z 1988 roku Obywatel Piszczyk z Jerzym Stuhrem w roli głównej (w jasnej koszuli na obydwu sąsiednich zdjęciach). W pewnym momencie... Jakbym ten widok znał...


Zerknąłem więc na - marnej jakości - kopię na YT i po porównaniu zdjęć, które zrobiłem w 2011 roku, potwierdziły się moje przypuszczenia, że widoczne na zdjęciach sceny kręcono w Domu Profilaktyczno - Wypoczynkowym "Zdrowie". Dzięki temu, że każdy filar ozdabiany był w nieco inny wzór, z łatwością można precyzyjnie określić, że był to drugi od lewej - patrząc od strony morza. Kilka dalszych scen filmu również kręcono w tym budynku.







Dawno nie byłem w tym rejonie, więc nawet nie wiem, czy planowana rozbiórka rudery doszła do skutku, ale w internecie cały czas "zapraszają nad morze" - taka odmiana dla zuchwałych. Archiwalny wpis z większą ilością zdjęć TUTAJ na starym blogu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz