czwartek, 4 lipca 2013

Nowe murale





Drugi sezon trwa upiększanie elewacji ścian domów na północ od skweru Kościuszki. To mi przypomniało, że muszę w końcu zebrać te upiększenia w 2-3 wpisach. Na dzisiaj tylko dwa fragmenty moich ulubionych murali: pierwszy to zeszłoroczna praca Transatlantyki (tu jest w całości), a niżej - fragment tej, która najbardziej do mnie przemawia z tegorocznych.






Poniżej mapka realizacji zeszłorocznych i tegorocznych ze strony Traffic Design na FB. Oprócz tych lokalizacji mowa jest też o Węźle Pokoju i terenie Dalmoru.





5 komentarzy:

  1. Pomysł z ożywieniem ścian za pomocą murali bardzo mi się spodobał i świetnie, że artyści kontynuują ten trend w tym roku. Oby tak dalej!

    A skoro jesteśmy przy artystach. Dla mnie smutne jest to, że niektórzy nie widzą różnicy pomiędzy nimi a zwykłymi grafficiarzami-tagowcami, którzy zazwyczaj po prostu sprejują ściany bez ładu i składu podpisując się swoim imieniem bądź ksywką. Niektórzy wkładają to i dzieła ze zdjęć powyżej do tego samego worka. To wielki błąd, bo Ci artyści (no właśnie - to są artyści!) wykonują naprawdę niezłe dzieła i są znani na świecie. Taki M-city (autor ulubionego przez nas murali Transatlantyków) malował i maluje na całym świecie. Ale co z tego - zawsze znajdą się jacyś ponurzy ludzie, którzy uznają to za wandalizm. Bez komentarza...

    Suma sumarum świetna impreza i mam nadzieję, że te dzieła trochę przetrwają zanim znikną pod nową warstwą farby. Tak się niestety musiało stać z obrazkiem na ścianie wiaduktu pod Wielkopolską (w ramach jego remontu zdaje się).

    Cieszę się też, że mam bardzo blisko do tego fyrtla i na chwilę obecną nie widziałem wszystkich nowych murali, ale najbardziej z nich podoba mi się chyba ten na ścianie szczytowej ceglanej kamienicy "doklejonej" do bloku przy Waszyngtona. Czy ostatnie zdjęcie przedstawia jego fragment? (pytam, bo nie miałem jeszcze okazji dokładnie obadać go).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, "leśny" obrazek z tunelu na Wielkopolskiej to już tylko na zdjęciach.
      Uaktualniłem wpis i jest mapka zeszłorocznych i tegorocznych realizacji, a fragment tegorocznego murala to rzeczywiście ten znajdujący się na ceglanym murze naprzeciwko siedziby policji.

      Są też wpadki. Widziałem materiał telewizyjny na którym mural - a właściwie jego efekt końcowy, odbiegający od projektu - wzbudził sprzeciw mieszkańców. Ja również przychylam się do głosu mieszkańców, że jest on beznadziejny, dlatego w ogóle jego nie fotografowałem. Znajduje się on przy ul.Waszyngtona, bliżej stoczni.
      Ale ogólnie, inicjatywa jak najbardziej potrzebna. :)

      Usuń
  2. A można wiedzieć, który to dokładnie? Bo w okolicy stoczni parę jest, a i też wszystkich nie zdążyłem ostatnio zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten "wpadkowy" znajduje się, z 200 metrów dalej od budynku policji na Waszyngtona w stronę stoczni remontowej. Takie coś jakby drzewo-źródło. Chyba.

      Usuń
  3. Tu jest jeszcze film o zeszłorocznej edycji, którego wcześniej nie widziałem.
    http://vimeo.com/60265046

    OdpowiedzUsuń