czwartek, 13 czerwca 2013

InfoBox - drugie starcie, czyli lanie wody





Co prawda, ostatnie ulewy szczęśliwie ominęły nasz rejon kraju, ale w naturze musi istnieć równowaga. Wziąłem do ręki ulotkę reklamującą najdroższy parawan Europy. No a tam lanie wody na całego... InfoBox "to bezprecedensowe w kraju przedsięwzięcie, swoiste obserwatorium zmian". W ulotce czytamy o budowie biurowca obok Sea Towers, o lotnisku Gdynia-Kosakowo (to nic, że wykonawca zszedł z placu budowy - damy radę), o przyszłości, czyli: zmianach w zabudowie Międzytorza, Gdyńskiej Szkoły Filmowej, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, Nowej Mariny.
Okazuje się, że wieża widokowa powstała nie tak ot sobie... Stąd "większość planowanych zmian w urbanistycznej przestrzeni praktycznie można obserwować z okna wieży obiektu". Ja pierdziu! I te wszystkie inwestycję stąd zobaczę?! I lotnisko? I kolej, marinę, Międzytorze, i Łoterfront??? Jakim cudem? Chyba mi wyobraźni nie starcza...



No ale zejdźmy na ziemię. Wg. ulotki: "Plac, popularnie zwany skwerem Żeromskiego, zyskał unikalną, zaprojektowaną specjalnie z myślą o tym miejscu zieleń i nową małą architekturę [...]". Hmmm... Co autor miał na myśli pisząc o "unikalnej zieleni" (może raczej: unikatowej?), pozostaje dla mnie tajemnicą. Czyżby miałby to być unikatowy "wiąz"? Powiązane drzewo to jednak już stary mieszkaniec tego placu, więc co? I tu znowu wyobraźni mi brak.






Jednak makietka jest the best. Zauważyłem - jako obserwator zmian - że nie wszystkie prace ziemne zostały zauważone. Choć centrum handlowe Wzgórze... tfu - Riviera - już powiększono, to tunelu pomiędzy ul. Śląską a al. Zwycięstwa brak.



Jako obserwator zmian, zachęcony słowami Katarzyny Fryc (art. w poprzednim wpisie) o powstaniu w tym miejscu "najładniejszej w mieście publicznej toalety", postanowiłem zobaczyć to cudo. Zlokalizowanie tego miejsca odpoczynku okazało się nie takie proste. Żadnej tabliczki, kierującej do przybytku, nie uświadczysz. Ale jak już znajdziecie, czeka was "na mecie" premia. - Tabliczki nie ma, ale będzie. - zapewniała pani w niebieskim fartuchu, która to właśnie charakterystyczna odzież robocza naprowadziła mnie na właściwy trop. - Dlatego jest bezpłatnie. Gdy będzie już oznakowanie, to będzie płatne 2 złote - dodała, abym się nie przyzwyczajał do nieskrępowanego dostępu w przyszłości. Toaleta jak toaleta (wejście w miejscu, gdzie stoją dwie osoby), ładna bo nowa.

No proszę, ileż to zagadek ma nowa inwestycja... Blog wybiera się na krótkie wakacje i trochę zwolni biegu, tak jak nasza kolej. Ale niewykluczone, że i tak coś się tu ukaże, pomimo przerwy wakacyjnej.




5 komentarzy:

  1. Byłem dziś w wyżej wspomnianym InfoBoxie. Padłem gdy zobaczyłem na olbrzymim panelu dotykowym nazwę Obłuże zapisaną jako "Obłóże".

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Pewnie unikalna zieleń za czasów gdy tam Żeromski przybywał hehehe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zieleń, która unikała wiatru od morza. ;)

      Usuń
  3. Znowu tam byłem (w Infoboxie), błąd o którym pisałem w czwartek został już poprawiony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szkoda, że nie rzuciło mi się w oczy. Nie zawracałem sobie głowy tymi panelami, bo miasto z lotu ptaka oglądam sobie na Google. Co prawda nie myli się ten, który nic nie robi, ale w takich mocno eksponowanych, oficjalnych miejscach, takie szkolne błędy nie powinny się zdarzać.

      Usuń