wtorek, 28 sierpnia 2012

Wioska Warszawa



Zawsze wydawało mi się, że to na prowincji czas biegnie wolniej. Ostatnia wizyta w naszej stolicy mocno zachwiała moimi przekonaniami. No bo proszę spojrzeć na poniższe zdjęcie. Zrobione niespełna tydzień temu, ale wprawne oko wyłowi widok ciężarówek żywcem wzięty z minionej epoki. I gdyby nie kilka szczegółów to z powodzeniem mógłbym podpisać ten obrazek datą rodem z PRL-u (no chyba że Hala Mirowska się zmieniła?). Nie wiem, czy ja mam takie przyciąganie, że jak na zawołanie pojawiły się na ulicy przede mną w nowoczesnym mieście sprzęty, które dawno powinny spocząć na złomie lub muzeum motoryzacji, czy po prostu jestem wyczulony na takie obrazki? I szczerze mówiąc: lubię czasami spojrzeć na takie żywe muzeum.




Drugi widoczek - zastany w pobliżu poprzedniej sytuacji -  też nie pasował mi do stolicy, która z reguły jest centrum wydarzeń i to właśnie tu wszystko powinno się zaczynać. Ostatnio Bank Pekao SA zmienił swoje logo i trudno dziś znaleźć "na prowincji" siedzibę banku ze starym logo. Ale w siedzibie głównej, przy ulicy Grzybowskiej, można sobie jeszcze posiedzieć przy żubrze (jak ktoś nie ma lęku wysokości). I to by było tyle w temacie warszawskiego spoglądania wstecz. Współczesnego i trochę dalszego.




7 komentarzy:

  1. Ach ten żubr w Szczecinie też się jeszcze pęta.

    OdpowiedzUsuń
  2. W szczecinie to zrozumiałe. Bliskość Wolińskiego Parku Narodowego wszystko tłumaczy... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Warszawy do Puszczy też niedaleko :)) Ale samo logo banku dobrze się chyba kojarzyło? Jak wygląda dzisiejsze, nie pamiętam, albo nie wiem.

      Usuń
  3. ....a nie lepiej posiedzieć pod palmą w Warszawie,przecież obiecano nam wczasy pod palmami ha,ha.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Ewa - sprawy logo nie śledziłem. Tak tylko mnie to zaskoczyło, gdy zobaczyłem inny znak na jednym z gdyńskich oddziałów. Więcej o tym i nowy znak widoczny chociażby w tym art.
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,11863164,Pa__zubrze___Pekao_juz_bialo_czerwony.html

    @Szperacz - jak ja żałuję, że pewnego dnia skasowałem nagrane jeszcze na taśmy VHS reklamy, gdy wchodziły na nasz rynek OFE... Cuda, cuda ogłaszali. Ale to se ne wrati (i taśmy, i obiecanki).

    OdpowiedzUsuń
  5. Zmiana logo jest spowodowana przejęciem przez Uni Credit...

    OdpowiedzUsuń
  6. "Bank Pekao SA od 1999 r. należy do włoskiej Grupy UniCredit" - tak piszą na oficjalnej stronie banku i we wszelkich możliwych artykułach, więc to raczej taka sztuka dla sztuki...

    OdpowiedzUsuń